torsdag den 31. juli 2014

Næste år udkommer SPEJLKAMEL og i lang tid var det her det første digt + et meme




Som om
han har sit selvbillede kørende på repeat indendørs i hovedet.
Er noget tegneserieagtigt over det
når  mennesker siger noget om sig selv. Ved at man skal være opmærksom så.
Sidst jeg sagde noget om mig selv var
hvis det skal være sådan direkte. Noget jeg siger
direkte                           
om mig selv.                      
Var nok i går. Bliver næsten aldrig syg.           
Måske endda også: har et robust immunforsvar. Var ikke noget
jeg som sådan sagde, var nærmere - kan huske
at det var en ting jeg var tæt på at sige. Stod i bryggerset hos mine forældre
nogen i huset var syge              
og nu var min kæreste også ved at blive syg! Er
nået så langt som til at formulere sætningen
mærker hvordan det vil være at sige den
venter på det rette tidspunkt at lade den falde. Nej, siger det ikke.
Virker lidt irriterende at påpege at man ikke er syg.                   
Måske det heller ikke er helt rigtigt. Ved ikke hvad der er normalt
kan stadig huske sidst jeg var syg              
lugtede af lort i flere dage, kunne selv lugte det. Også -
jeg mener, jeg kastede også op, ned i kummen           
sidde på knæ der foran toilettet                 
brække sig endnu mere fordi jeg kom til at tænke på
at der lige før var løbet en slags væske ud af min røv derned. 

1 kommentar:

  1. Næste år er heldigvis blevet indeværende år, og datid blevet nutid. Yearh!

    SvarSlet